« terug naar vorige pagina

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

We stellen het op prijs als u uw klacht met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen we proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u, of komt u er met ons niet uit, kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris, aangesloten bij stichting Ryncoepel. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. Zij kan proberen de klacht te bemiddelen. Ze kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. In de folder klachtenregeling van stichting Ryncoepel kunt u lezen hoe u in contact komt met de klachtenfunctionaris.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op de website van de skge.